November 22, 2013

Pengalaman itu penting

Assalamualikum w.b.t

dua hari berada di alam pekerjaan walaupun sebenarnya sebelum ini dah merasa kerja. Hahaha saja tetap nak cerita juga. Best ke bekerja ini dan Alhamdulilah sgt seronok ok dan rasa lebih yakin dengan apa yang akan bakal dihadapi pada masa akan datang.

Kenapa nak kerja jauh daripada family sebab aku dah selesa dgn tawaran kerja yang diberikan dan gaji alhamdulilah aku terima tapi xadlh over 1000 per month ok. Cukuplah setakat makan. Selain itu, xad ker kerja yang dekat dengan rumah? ada shje cuma aku shje yg malas sebb xmint dan one more thing nak merasa hidup berdikara. Cewahh ayat nak poyo kan ~~~

yes aku kerja dekat kedai idaman sis ent. Aku sebgai grafik designer merangkap pembantu kedai. hahaha Selain itu aku kerja mengadap laptop dari pkul 10am until 8pm untuk settlekan kerja design selain daripada pening mencari fonts untuk baju yang enth2 apa-apa diminta oleh client.

kerja rilek tapi bila ada kerja perghhhh memang x menang tangan kne settlekn semua awal terutama kalau banner, bunting dan design baju. Setiap hasil yang aku hasilkan aku menghunakan AI sepenuhnya dan memang kena mcm gitu pun. Semakin lama aku semakin dapat meningktkan skill AI ak. Seronok abaq hang.

kalau ada rasa nak tempah baju dgn hamba pon boleh. Antara hasil design baju yang telah hamba settlekan adalah seperti berikut:

kerja semalam yang telah disettlekan. Ada banyak design melibatkan baju dan aku tunjukkan contoh design yang aku buat semalam.

kena design doodle untuk baju. leceh ok design doodle dan letak dekat baju sebab secara asasnya orang bg dalam AI tpy ayie kena trace balik one by one supaya dalam AI supaya senang nak printing. Printing baju kalau gamba mostly kena bagi dalam bentuk AI supaya senang nak buat blok.

yang ini pula keychain. Ayie kena design untuk seorang sebab dia nak bagi cenderahati seperti yang tertera diatas tu yer. saya hanya menjalankan kerja sahaja ok.

Alhamdulilah, berada dalam dunia design ini sangat seronok sebab banyak benda ayie belajar. Faham perasaan orang. gelagat orang dan yang paling penting sabar dalam setiap apa kerenah pelanggan sebab pelanggan always right but sometimes customers must respect owner gak. yuhuu

apa-apa pun selesai celoteh hari ini. InsyaAllah nanti ayie celoteh lagi mengenai pekerjaan ayie dan update yang last setiap design ayie. Kalau nak order boleh sahaja. PM ok. hehehe


Blog Azrin Rahim

Mohd Azrin bin Mohammad Rahim
visit my page
 

Design by ZARIN ART 2014