October 2, 2010

rAsa CiNtA yANg meMbArA



" CINTA "

kenapa aku harus bergelumbang dengan cinta sedangkan aku memang tidak meninginkan cinta. bagi aku dalam lingkungan umur aku 19 tahun tiada kalam cinta aku harus lontar kepada seseorang kerana pada pandangan aku seusia aku ini, aku seharusnya belajar untuk menunutut ilmu demi membahagikan keluarga, diri dan masyarakat sekeliling. kenapa aku harus berkelumbang dengan cinta sedangkan aku tidak meninginkan cinta itu wujud dalam diriku. wahai kawan-kawan aku yang aku kasihi, maafkan aku sekiranya selama ini tingkah laku aku menyebabkan kalian merasa bahawa diri aku ini terlebih mengambil bert pasal dirimu, tetapi aku lakukan itu atas dasar sebagai seorang kawan.

kawan bagi aku tiada galang gantinya, aku genbira melakukan sesuatu dengan kawan-kawan aku seperti berkongsi cerita meminta perhatian ( opsss.. terkantoi pulak?? ) tetapi itu memang sudah sifat semulajadi aku. aku tidak boleh mencintai insan lain kerana dalam diriku hanya ada seorang yang sentiasa aku dampakan kasih daripadaNya. tanpa kasih daripadaNya siapalah aku didunia ini, aku akan hanya mejadi seorang insan yang hanya dianggap tidak berguna. seusia aku, sepatutnya aku mendambakan kasih sayang dripadaNya kerana kasih sayang daripadaNya tidak ada galang gantinya. 

I LOVE YOU ALLAH



selain itu, aku juga mendampakan kasih sayang daripada seorang yang aku cintai. beliau sanggup menjaga aku sehinggakan aku kahir kedunia ini pada tarikh 26/09/1991 jam 8.30 malam. egitu rapi beliau menjaga aku, gelaran umi aku berikan keadanya. umi lah yang menjaga aku dari ak umur satu hari sehingga sekarang 19 tahun 6 hari..( baperjam , minit san saat aku tak ingat ). tidak pernah keluar daripada mulutnya perkataan benci kepada diriku. beliau menatang aku bagai minyak yang penuh dan sentiasa meberi semangat tak kala aku berada dalam kegelisahan. seorang yang suka memberi perangsang kepada diriku, menaikkan semangat aku takkala aku tidak di benarkan melanjutkan pelajaran ke OVERSEA. menjadi tulang belakang aku dalam segenap inci kehidupan aku. namamu ( SARINA BINTI TEGOH ) akanku ingat sampai bila-bila dan jasamu tidak dapat ku balas. DOAMU sentiasa mengiringi diriku kemana sahaja aku berada dan kasih sayangmu tetapku dampakan walaupun aku berjauhan daripada dirimu.

I LOVE YOU UMI



aku juga mendambakan kasih sayang seorang insan yang boleh memberi aku senyuman sentiasa, kemana jua ku pergi dia akan sentiasa ada disamping diriku. dalam kehidupanku selama ini, tiada insan lain yang aku inginkan selain dirinya, aku mencintainya tetapi aku tidak pasti samaada dia juga mencintai diriku, kadang kala aku merasakan bahawa diriku berada dalam dilema iaitu cinta 3 segi. apa yang harus aku lakukan? semuanya aku pulangkan kepada dirimu ya Allah. pilihlah wanita yang sesuai dengan diriku dan mempunyai ciri-ciri seorang muslimah. muslimah yang aku maksudkan disini adalah seorang yang sentiasa mentaati perintah suami ( apabila bergelar isteri lah ), mentaati kedua ibu bapaku, menutup aurat dan saling bertolak ansur dalam menyelesaikan sesuatu masalah. tetapi sehingga kini aku masih terus mencari dan mencari siapa bidadari yang Allah jadikan daripada tulang rusuk kiriku untuk menjadi seorang suri hati dalam hati aku ini. aku merasakan sudah sampai saatnya untuk berterus terang bahawa diriku ini sudah mula mencintai insan yang telah ku kena dari sek men lagi ( lama jugak ). seorang yang mempunyai ramai peminat sehinggakan aku tidak berani untuk mengunggap perassan dalam diriku ini kepada dirinya. aku merasakan bahawa diri aku ini seorang yang kecil dan tidak layak untuk bersama dengan dirinya. tanpa kasih sayang aku tetap eujud walaupun jarang memisahkan kami. aku harap jugak suatu hari nanti dia boleh memahami perassan aku yang sebenarnya.

I LOVE _ _ _ _

LUMRAH DALAM KEHIDUPAN AKU TIDAK BOLEH MENGELAKNYA LAGI

..hanya keluahan rasa untuk aku lontarkan bersama..







No comments:

Blog Azrin Rahim

Mohd Azrin bin Mohammad Rahim
visit my page
 

Design by ZARIN ART 2014