April 24, 2011

betolkah cinta itu amanah ?? pelik jer !!

assalamualikum semua..

apa khabar semua petang nie. harap sahabat semua baik shja petang nie. hehe kebosananlah pulak, tak tahu nak bt apa-apa petang nie. tapi terase sesuatu plak dalam hati ini untuk menyampaikan sesutu untuk dikongsikan bersama. nak teriak dekat orang ramai takot tak diterima pulk. so, teratak usang inilah tempat ayie nak untaikan apa-apa shja yang rase tak puas hati dalam diri ini. pernah ker aku rase tidak puas aty ea? aish, rasenya banyak kali kot aku rase tak puas aty dengan member-menber tapi aku akan ignore benda tu sebb tak xad faedah pon fikir. buat rosak minda jer. lala (rosak minda ker?).huhu

okaylah berbalik pada cerita asal tak nak mengarut lagi. pagi tadi kol 8lebih baru ayie tido sebb ayie tak tido semalam. nak tahu kenapa tak tido? bukannya study tapi dok edit blog. nak tahu ayie edit apa? jom klik sini. okay shabat semua dah tgok kan. cantik sungguh blog ayie nie. lalala puas mengarut sudah jom ayie masuk kepada cerita sebenar. sebelum nak terjah kepada cerita yang sebenarnya. jom hayati baik-baik ayat ni. 


apa yang sahbat fham tentang cinta. cinta merupakan amanah juga. bohong kalau aku katekan yang ayie tidak pernah bercinta. Alhamdulilah, setakat ini hanya memiliki seorang insan shaja yang bernama makcik. haha (kecian kena panggil makcik). tapi ayie ad batas cinta kepada makcik sebb bagi ayie cinta yang paling agung adalah cinta kita kepada Allah. yang kedua, cinta kepada Rasulullah, ketiga, ibu bapa. keempat, keluarga dan kelima makcik + sahabat saya dan last sekali rakan-rakan serta geng2 semua. 

kadang-kadang ad mereka yang bercinta sehingga sanggup mengadaikan maruah mereka. adakah itu yang dimaksudkan dengan cinta? jauh sungguh mwnyimpang daripada landasan cinta. cuba shabat hayati baik-baik last ayat dekat atas itu. hidup kita didunia ini adalah untuk berbakti bagi mendapatkan keredhaan dihari akhirat nanti. kalau boleh bercinta itu biarlah mengikut syarat islam yang sebenarnya. incya-Allah. pasti akan ad manisnya apabila berumah tangga nanti seperti penulis buku terkenal iaitu FATIMAH SYARHAH dan DR. FARHAN HADI. incya-Allah. incya-Allah. apa-apa pon yakin dan berdoalah dengan Allah semoga cinta kita kekal abadi semata-semata kerana Allah. 

moral of the story: cinta yang paling agung adalah cinta kita kepada Allah. bila kita jage hubungan kita dengan Allah pasti kehidupan kita didunia ini akan dipermudahkan. terimalah setiap dugaan Allah itu dengan hati yang lapang dan hadapi dugaan itu semata-mata kerana Allah.incya-Allah.

okaylah shabat. jumpa dilain entry dengan cerita yang lain. 

10 comments:

IMANSHAH said...

sangat setuju..
insyaallah bila dah berkahwin, itulah amanah sebenarnya

Unknown said...

iman shah:

hehe..betol tu. amanah yg mesti diegng oleh setiap orang lelaki..

Anonymous said...

erm, cinta itu amanah. mendalam maknenye kann.

Unknown said...

sweet stalker:

memang mendalam pon..so, hayatilah..hehe

Unknown said...

hahahhaha... thanks for leaving a comment....

kehidupan kita semuanya mengenai cinta....

Unknown said...

azrul azmi:


betol tu..hakikatnya begitu..lala

Diyanieee said...

kdg2 cinta melalaikan kita sebab kita lupa cinta sebenar hanya lah cinta kepada-Dia..

Unknown said...

miszy dian:

betol itu apa yg kamu ktekan..yg pntg kembalik epada kejadian asal kita..lalal

Cik Suriati said...

betul . terutama wanita. insan yang lemah. harus dijaga .
:)

Unknown said...

suria:

incya-Allah kaum2 suria akan dijge..

Blog Azrin Rahim

Mohd Azrin bin Mohammad Rahim
visit my page
 

Design by ZARIN ART 2014