April 23, 2011

kecantikan wanita berada dimana ea? cuba hayatinya..

assalamualaikum semua..

apa khabar pagi nie. Ya-Allah pagi ni ayie akan menghadapi exam paper yang ke-2. Permudahkanlah ya-Allah untuk aku menjawabnya. Semoga aku dapat menjawabnya dengan baik kerana aku telah berusaha sebaik yang baik. Jika aku tidakdapat buat yang terbaik, aku pasrah dengan ketentuanMu ya-Allah kerana sesungguhnya aku telah melakukan yang terbaik. Temppat terakhir setelah aku berusaha adalah berserah kepadaMu supaya apa yang aku lakukan itulah adalah semata-mata keranaMu ya-Allah. Mudah-mudahan paper kali aku dapat perfor macam paper yang pertama hari tu, incya-Allah. Amin44x.

okay abaikan pasal exam pagi nie, aku ak cerita kejap pasal kehebatan wanita. Ya-Allah begitu hebat wanita itu dijadikan oleh Allah. Oleh itu jagalah mereka dengan sebaik-baiknya. Kenapa ayie katekan wanita hebat? Cuba hayati apa yang ayie akan tayangkan dekat bawah nie. Jom hayati bersama-sama.

wanita tiada galang gantinya terutama umi kita!!


(copy right from FB)

Sahabat semua dah hayatinyakan. Begitu indah kejadian wanita itu dijadikan oleh Allah. Mempunyai hati yang telus dan sentiasa berusaha untuk menjaga hati orang disekeliling mereka. jagelah hati-hati wanita yang berada disekeliling kita terutama ahli keluarga kita kerana penciptaan Allah adalah amat indah sekali. Tanpa mereka juga, siapalh kita didunia ini. Terima buat umi ayie sebb sayang ayie sampai sekrang dan bagi ilmu pelajaran yang secukupnya sehingga ayie berjaya sekarang. Wahai umiki, doakanlah anakmu ni sentiasa supaya anakmu ini terus berjaya didunia dan akhirat dan dapat melaksanakan tanggungjawab dengan baik. Incya-Allah.


Moral of the story: sayanggilah wanita-wanita terutama yang berada dalam ahli keluarga mereka. jagan pernah menyakiti hati-hati mereka kerana hati-hati mereka sungguh rapuh. Hati wanita yang perlu dijaga adalah hati seorang ibu kerana syurga terletak dibawah kaki mereka.

jumpa dilain entry ya. rushing untuk mempersiapkan diri menghadapi exam pukul 9.00am nie. incya-Allah i can di the best.




2 comments:

Anonymous said...

mmg betul...umi2 kita semua mmg hebat. Tersangat hebat sbb dapat melayan kerenah kita sbg anaknya walau banyak kali sakit kan hati mereka, kan...=)

Unknown said...

nurul ain:

setuju sgt dekat situ.. tanpa mereka, tiadalah kita didunia ini. dengan bantuan merea juga kita dpt meneruskan khdupn..

Blog Azrin Rahim

Mohd Azrin bin Mohammad Rahim
visit my page
 

Design by ZARIN ART 2014