April 4, 2011

mereka sungguh istimewa !!!

Assalamualikum semua..

Alhamdulilah selesai sudah mengharungai minggu-minggu yang genting. Ayie enjoy sangat-sangat sebab dapat menjalani program GERKIS 11. Banyak tu pengalaman yang ayie perolehi. Program GERKIS ini lebih kepada aktiviti amal. Kiteorang bertolak ke PDK hulu Selangor dan jumpa budak-budak down syndrome. Ya Allah ayie sgt bersyukur dengan nikmat yang Allah telah berikan kepada ayie kerana sempurna kejadian ayie sejak daripada kecil lagi.

“Sesungguhnya rugilah orang yang tidak pernah menghargai kurniaan Allah”

Sampai sahaja kat area PDK tu kiteorang terus wat senamrobik dengan budak-budak PDK n then terus peg buat kerja amal dekat sekitar kawasan perumahan area situ. Cuma pelik sahaja sebab adasegelintir pakcik itu boleh cakap. “kenapa nak kutip sampah? Nie kan kerja MDP, biar mereka sahaja yang buat. kamu tidak perlu buat kerja-kerja ini semua!”. Herm, kenapa kita harus tunggu MDP yang buat kerja-kerja itu, aduyai kang kalo kenapa demam denggi nak salahkan MDP juga ker? Kita sesama insanhendaklah saling tolong menolong, bak kata pepatah, “ yang berat smama dipikul, yang ringan sama dijingjing ”, barulah keadaan sekeliling akan sentiasa bersih disamping hubungan sesama jiran rapat seterusnya kawasan sekitar kampong akan bersih dan cantik. Nak tengok taka pa shja yang kami lakukan. Jom lihat gambar-gambar ini sebgai pengubat rindu!


rajinnya mereka nie menguti sampah. sebgai rakyat malaysia kita kena jadi seperti mereka ini !!! jangan tunggu MDP shja yang nak bersihkan kawasan. hehe


sugguh mulia hati hamba Allah ini, menerangkancara penggunaan ubat jentik-jentik bagi membantu daripada jentik-jentik terus membiak dirumah. ini exco ayie. kak fatin.


sempat juga kami bergambar after selesai sahaja aktiviti membersihkan kampung. kami telah dibhagikan kepada beberapa kampung seperti kg dato harun, kg dato harun tambahan n so on. enjoy!!


ini gambar mereka yang tidak pernah mengenal erti lelah untuk menolong sesama insa. sumgguh mulia mereka-mereka ini. like3x.

Sudah puas melihatkan, sekarang ayie nak cerita pasal budak-budak kat PDK tu. Hehe enjoy sgt dengan mereka. walaupon mereka insan yang istimewa tetapi mereka tetap catik dan ensem-ensem belaka termasuklah tuan blog nie.. tapi alhamdulilah ayie okay shja setakat nie. Hehe BTW nak suh korang compare sape paling ensem antara AZRIN dan NAZRIN. Tension tengok mereka sebb cakap ayie tak ensem, dan nazrin lagi emcem. Hakikatnya, kami berdua  memang hensem. hahaha


inilah nazrin. simple shja budaknya dan lebih hensem daripada tuan blog ini. haha srtiap kejadian Allah itu pasti ad hikmahnya.


ini siapa lagi kalo bukan tuan blog ini. sudah lah ensem _ memang otaksengit. haha sebb apa sengit, dok rajin sgt berblogging. hehe gura shja.


gambar kenangan ayie dan nazrin. macam adik beradik kan. hehe kami memang seiras pun, jgn marah ya kepada mereka yang jealous tu terutama awien. hahaha


nama kami bertiga hampir-hampir sama aw. azrin, nazrin dan nadzirah. hehe kami adlh vesi tiga bersaudara sesama islam yang baik-baik _ cute. haha jgn nak muntah bace statement nie.


gambar dengansemua budak lelaki dekat PDK ie. mereka semua memang sportin dan suka menari taw. suka tengok mereka menari. memang betol kejadian Allah itu sungguh indah. hehe

p/s: awien jgn jealous ya sebb kami berdua memang tetap ensem dan macam adik beradik kembar. Hahaha

dah puaskan tengok-tengok gambar itu. Memang syoklah dengan diorang nie. Like3x ingtlah wahai setiap insane, kita kena bersyukur dengan setiap kejadian yang Allah telah berikan kepada kita. Jangan pernah mengeluh mahupun berputus asa kerana setiap kejadian Allah itu pasti ada hikmahnya. Incya-Allah kalo ada pelunag nak kembali lagi ke PDK itu dan lepak bersama budak-budak PDK itu. Hehehe


gambar kami sebagai peserta program GERKIS. tahniah kt uol's sebb korang memang berjiwa masyarakat. incya-Allah ad mase kita peg bt kerja amal lagi ya.

sebelum ayie akhiri entry ini, jom hayati ayat-ayat ini:

kasih tuhan kekal abadi,
sayang Tuhan janjinya pasti,
kasih manusia b'silih ganti,
amalkan zikrullah teman muhasabah diri,
agar sayangmu dekat pada illahi...

jumpa di lain entry ya..

11 comments:

Aida Tamrim said...

Hensem ... Memang hensem .. Dah la hemsem, rajin buat keje kaannn ... ;D

azwa amani said...

huhuhuhu...tak..nazrin tetap cute dari ayie...werrrkkk :P

Unknown said...

adialuze:

macam perli jer..hehe maner ad, ayie biasa2 shja..heheh

Unknown said...

azwa amani:

saye tahu kamu sgt2 jealous ya disitu..huhu biase2 shja..yg pentng enjoy, xkisah siapa pon yg hensem..huhu

IMANSHAH said...

sangat seronok cikgu lihat..rinsunya saat belajar dulu

Unknown said...

imanshah:

memang best cikgu iman..hehe ayie suka sgt peg at kerja amal nie..hehe lg2 kalo dpt lyn orang tua..bestnya

shahjiehan said...

gerkis tu apa? eer...x phm lor...

Unknown said...

ni program khidmat masyarakat ek??

Unknown said...

shahjiehan:

gerkis tu nama singktn untuk program kiteorang..nama pnjng yer dlh GERAK KHIDMAT SISWA 2011...

Unknown said...

Ahmad fauzi Aryaan:

abg fauzi memanglh program khidmat masyarakat..kiteorng peg PDK hulu selngor tolong mreka bersihkan tempat baru mereka..

Unknown said...

SHAZMIEY ABDULRAHMAN:

menolong sesama insa itukan mulia...

Blog Azrin Rahim

Mohd Azrin bin Mohammad Rahim
visit my page
 

Design by ZARIN ART 2014