July 7, 2014

Ramadhan Malaysia VS Gaza

Ramadhan Malaysia VS Gaza | Bersyukur | Lepas Solat tadi ingat nak blogwalking tapi mata memang tak tahap sangat dan terus terlelap. Ini sekarang tersedar pula dan kalau nak lelap memang agak lambat sikitlah jawabnya. Apa-apapun kena tidur juga sebab kejap lagi nak bangun sahur. Maklumlah pola tidur dah tak sama macam zaman belajar dahulu, kena ubah sebab lah ini sudah bekerja. hehe

Pagi-pagi ini terasa terpanggil pula nak berkongsi satu gambar ini. Ayie dapat daripada Page Muslim Show Ala Malaysian. Gambar yang dikongsi Oleh Page ini sangat DEEP maknanya. Setiap kali page ini pos gambar jiwa kadang boleh terusik dan tanpa diduga mungkin juga jiwa rasa seperti Ya Allah adakah aku tidak bersyukur dengan apa yang aku perolehi sekarang ini. 

Jom kita hayati seketika gambar ini:


bersyukurlah dengan apa yang kita telah perolehi pada hari ini. Bagaimana pula dengan rakan-rakan kita di Gaza sana. Alhamdulilah diberi kesempatan untuk duduk di negara yang aman dan damai. Alhamdulilah diberi peluang kesihatan untuk terus mengupdikan diri kepadaNYA.

Walaupun sekadar lukisa, kadang-kadang boleh merobik jiwa dan lemah ini supaya sentiasa perlu untaikan kata Alhamdulilah, Alhamdulilah dan Alhamdulilah. Apa-apa pon banyakkan berdoa buat mereka. Allah ko permudahkanlah urusan setiap hambanya. Sebelum ayie tutup, korang tahu tidak pasal Mission Dawah yang telah berlangsung di seluruh dunia ni. Esok kita cerita pasal itu pula yer.

Sumber Picture: Muslim Show Ala Malaysian

5 comments:

Scha Nazri said...

Itu lah. Bulan Ramadan ni banyak betul dugaan kat Gaza tu haa. Allah.

Cik nadya said...

Deep.
bsyukur ape yg kite ade. alhamdulilah :)

Anum said...

singgah pagi

Lya Akif Imtiyaz said...

Alhamdulillah bersyukur dgn apa yg Allah bg...syukur syukur..

Ismi Ana said...

Pray for Gaza. :'(

Blog Azrin Rahim

Mohd Azrin bin Mohammad Rahim
visit my page
 

Design by ZARIN ART 2014