December 2, 2014

Nak ambil guru dari mana pula ni?

Assalamualaikum

Nak ambil guru dari mana pula ni?  | Satu isu yang hangat diperkatakan dalam pendidikan sekarang ini dimana ingin mengambil guru matematik dan mandirin daripada negara china. Korang tak percaya? Meh baca dekat bawah ini yer.


Isu Pendidikan. 

Adakah relevan mengambil 30,000 orang guru daripada China untuk menampung keperluan guru di Malaysia sedangkan Malaysia mempunya lebih 2,000 orang graduan pendidikan menganggur? 

Langkah pertama yang perlu KPM lakukan ialah menawarkan peluang kepada semua guru berbangsa Cina sedia ada untuk bertukar opsyen. 

Langkah kedua ialah KPM menyerap masuk 2,000 orang graduan pendidikan setiap tahun menggantikan tempat guru berbangsa Cina. 

Sekaligus KPM akan berjaya menyelesaikan masalah pengangguran dan memberi keistimewaan kepada guru yang sememangnya RAKYAT MALAYSIA. 

Anda ada cadangan lain yang boleh membantu KPM? Nyatakan untuk KiPM ketengahkan. 

#PendidikGenerasiBaharu
Kalau korang nak baca isu ini lebih lanjut korang boleh lah pergi link ni [LINK]. Apa yang mampu ayie katakan, Doakan semoga ayie dapat posting awai walaupun kerajaan nak ambik guru matematik daripada Negara China. muahahahaha ada rezeki pasti ada jalannya. Yang pasti sekarang mampu berdoa dan mohon sahaja.

Tapi ayie agak susah sikit nak mohon kerja lain selain bidang pendidikan. Sebab ap? ok nantikan cerita seterusnya dalam entry lagi satu.

Peace. Masih mampu tersenyum

7 comments:

Nur Inani said...

in sha allah ada rezeki dapatlah posting awal :)

Scha Nazri said...

kesiannya hang azrin. kawan aku cikgu math pun tak dpt posting lagi. marilah kita bersabar bersama2. wuwuwu

Etuza Etuza said...

asalam ayie..macamana tu..mana graduations math..dalam pendidikan dalam negara, mesti kena ajar sampoa mantapkan lagi sampuao lah ni..alat kira2 china tu..

Diana Rashid said...

Nak jugak ramaikan warga asing kat malaysia nih..Eh!ssemoga dapat posting ye..adik ipar akak sebab dia mengandung je terus dapat dok dekat dengan laki,kalau tidak,berjauhan je la diaorang tu..kesian..

Ismi Ana said...

Err..ambik je laa rakyat malaysia yg selalu menganggur tu haa. Kan? Ade baiknye utk rakyat. Lelama negara Malaysia ramai pendatang berbanding rakyatnye.

Hikayat Seorang Budak said...

kenapa nak kena buat mcm tu pulak.

Akif Imtiyaz said...

Aduhaii ..Malaysia ni kan ramai yang duk mengganggur tak de kerja walaupon ada ijazah ada diploma..Org luar jugak nak di ambik huhuhu......

Blog Azrin Rahim

Mohd Azrin bin Mohammad Rahim
visit my page
 

Design by ZARIN ART 2014