November 29, 2014

Cemburu biarlah bertempat

Assalamualikum..

Kesan cemburu | Eh nak cemburu dekat sapa ini ayie oi. hehe Tidak salah nak cemburu tetapi cemburu itu biarlah bertempat kata orang dan cemburu pun biarlah kepada perkara-perkara yang berfaedah. Kenapa tak salah cemburu sebab banyak faedah nya bila kita nie cemburu bertempat macam gambar dekat bawah ini cakap. Cer korang baca elok dan hayati dengan jayanya.


Cemburu pada kemewahan atau kejayaan orang lain

tidak akan memberikan kita tuah yang sama seperti mereka

tetapi jadikan ia sebagai satu pemangkin semangat

untuk kecapi kejayaan kita.

Sekarang, tak salah pun cemburu tapi jangan nak cemburu buta sebab awex ada skandal baru ker? ataupun tak dapat yang kini inginkan sedangkan orang yang terdekat dapat apa yang kita ingin. Kata orang tu, cemburu biarlah bertempat. ;) 
By the way, i cemburu tengok awak semua taw blogger. hehe Cemburu manja-manja gitu.

12 comments:

Nurzakiah Hanum said...

betul2

Etuza Etuza said...

Asalam ayei bung rasa cemburu tu tak baik kan..kita blogger pun kena selalu belajar dan belajar..tahnia paparan yang bermkna..

Etuza Etuza said...

ayie ..harap tak buat komen etuza azawarna di laman Lya Akif Imtiyaz siapa ya..mohon tiada apa2 yang berlaku pada Jendela maya..
Setakat ni tak ada perubahan tu ayie...macaman na ni..mohon ayie respond ya..

Etuza Etuza said...

terima kasih datang ke laman pesona & Mustika ada ukuhuwa sebenarnya..moga sampai di akhirat persahabatan sesama Islam muslimah di blg ke blog..

Mad Parihh said...

betul2 . nasib la single . huhuu

Hikayat Seorang Budak said...

cemburu tak bertempat tu melampau namanya.

Cik Nadyya said...

ehh. setuju. xmo cemburu2 tau. hehe
ehh manja pulak ayat bawah sekali tu. kekeke

Akif Imtiyaz said...

Nak cembura BOLEH JER ...Tapi agak2 la kan ..jangan la semua benda nak cemburu susahla macam tu ..

Scha Nazri said...

yeap. aku cemburu dengan kejayaan orang lain tapi aku usaha agar boleh jadi mcm orang tu. bukan menjatuhkan.

Nurul Huda Ishak said...

Saya setuju sangat... cemburu biarlah bertempat

Cik Balqis said...

Npe cmburu kt blogger? xplain plsss. Hahaha..
Jom join Segmen Zaman Persekolahan

calrase patrick said...

Cemburu biar bertempat, hehe :)

Blog Azrin Rahim

Mohd Azrin bin Mohammad Rahim
visit my page
 

Design by ZARIN ART 2014