November 24, 2014

Si Kembar Belajar ABC dan 123

Assalamualikum

Lama sudah tidak bercerita pasal adik perempuan ayie yang kembar dan sekarang diorang dah berumur 5 tahun. Masa diorang lahir sampailah bulan 9 2014 masa tu ayie memang jarang bersama mereka dan sekarang boleh dikatakan 24 hour dengan diorang dekat rumah ini. Gambar dekat bawah ini masa si kembar 2 tahun tak silap ayie.


Sekarang ini setiap hari duk ajar diorang tulis ABC dan 123. Diorang dapat buat dengan baik dan tak ada masalah sangat. Tinggal nak ajar diorang kenal huruf ABC dan 123 pula supaya diorang masa PraSekolah tahun depan tak ketinggalan dengan kawan-kawan yang lain. 

Dua-dua tidak ada masalah untuk mengira 123 dengan tangan dan siap boleh tunjuk lagi but kadang-kadang tu lupa juga. Biasalah budak-budakkan. Cuma matlamat ayie dalam sebulan ini disebabkan cuti sekolah dah bermula dan ayie pun tak start mengajar tuisyen lagi jadi masa dihabiskan dengan mengajar si kembar ini untuk kenal ABC.

Pembelajaran bermula daripada rumah. Jadinya apalah guna ada abang dia ini kat rumah kalau tak mahu mengajar adik dia yang kecik inikan. Masa inilah nak bermanja dengan diorang sebab tak tahu lagi tahu depan kot-kotlah posting dan dihantar ke SABAH or SARAWAK? tak dapatlah nak mengajar diorang lagi.
Kata orang tua, melentur buluh biar dari rebung dan belajar sikit-sikit, lama-lama jadi bukit.

8 comments:

Etuza said...

Asalam terima kasih sudi datang jenguk ya..moga menjadi sahabat maya ya

Lya Akif Imtiyaz said...

Alhamdulillah ..Tahniah Si kembar ..........

Luqman Zakaria said...

yela kan..ajar awal2 ..nanti bila dah start prasekolah..senang nak catch up..hehe.. salam kenal yer..follow sini..semard giler blog.. :) jeles.

yayaaa ismail said...

alahi comel nyaaa kembar :) belajar sampai pandai taw adik2 kembar yg comel ni :)

Scha Nazri said...

best lah ada adik. wuwuwuwu

Izzati Amira said...

comel gilaaaaa, suka tengok budak2 pakai tudung ni

mamamursyid said...

cutenye lalhai twin ni

Cik Mimie said...

comeyney..geram tgk :) Suka tgk budak2 kembar ni..ehehe :)

Blog Azrin Rahim

Mohd Azrin bin Mohammad Rahim
visit my page
 

Design by ZARIN ART 2014