November 25, 2010

.:. best friends .:.

!!rindu dekat mereka!!

mereka adalah sahabat-sahabat ana masa di matrikulasi dahulu.. ana mula menjejaki KMM dan sekelas dengan mereka.. mereka adalah iskandar aminuddin, ezart dimitry, khoiri satar, syukri zainal, syamil saad, udean hamdan, sabri, muzammir mahathir, rashidi razali, fiti shatina, siti hajar, haslina imran, fana hafiz, mei yee n other..

best giler dengan korang ah.. ana xboleh lupe ukhwah yang terjalin diantara kata..setiap langkah dan kejayaan kita, kita kongsi bersama tidak kira duka @ suka.. kiteorang budak F1P7 09/10.. tapi hari ini, ana nk cerita pasal kwan-kawan ana semasa di matrikulasi..

mereka adalah:

ezart dimitry
@
mohd izzat syafiq


dia ini antara top students F1P7 lah.. hehe nak izzat ini suka bergaya ala-ala korea gitu.. wakaak enjoy giler bila bersama dengan izzat.. dia bnyak bnyak ajar aku dalam subjek kimia.. agpun sekarang ini dia tengah lanutkan pelajaran dia dekat UTM course chemical engineering.. gempak kot mamat korea ini.. haha yang paling best describe tentang izzat ini adalah rambut dia..haha seriously dia xpernah pun cerita pasal awex dia dan aku pun xtahu sama ada dia ad awex @ x?? mesti ker aku memikirkan..heheh dia stay dekat masjid tanah, melaka.. masa dekat matrikulasi dia tiap-tiap minggu grenty balik rumah kecuali minggu nak exam dia stay dekat hostel ah.. dia penghuni C4 semasa di KMM.. 

khoiri satar
@
mohd khoiri


dia pon kira gempak jugaklah..khoiri menulis menggunakan tangan kiri sama macam aku dan nipunk.. kata orang sama tulis kanan kiri ini, teror matematik.. hahah poyo jer kan..heheh khoirr ini seorang yang simple dan agak pendiam bagi sesiapa yang tidak mengenalinya dekat rapat.. khoiri sekarang study dekat UiTM..aku lupa UiTM maner lorh..yang penting dia ambik course mechanical engineering.. khoiri asal daripada pahang dan memang arang balik pahang kalau x cuti panjang..haha tentang diri khori yang unik.. dia pendiam tapi simple dan diam-diam berisi lorh.. jangan main-main dengan dia ini.. gile gempak jugak lah.. teror main squash dan pernah wakil daerah..asik aku sahaja yang kalah kalau main squash dengan khoiri..

syukri zainal
@
mohd shukri


dia ini kira paling alim lah dalam kelas F1P7.. dia boleh tahan terornya..walaupun second intake tapi rajin belajar dan mengalah akustady lorh.. selalu bagi nasihat dekat aku pasal agama cuma aku jer yang ambik acuh x acuh sama seperti syamil saat jugak..hehe azrin oh azrin kenape kamu begitu malas untuk mendengar nasihat.. syukri ini suka buat lawak lorh.. n menjadi jugak lah lawak dia.. dia sekarang study dekat UTeM ambik course electrical engineering.. dia duduk dekat C1 masa stay KMM dan memang jarang balik selangor.. hahahah somthing yang membezakan syukri dengan yang lain ialah seorang yang simple dan banyak menghafal ayat AL-QURAN serta teror dalam ilmu agama.

bila cerita pasal mereka, alu teringat somthng.. mereka semua ini bakal engineering lorh.. semua ambik course yang berkaitan dengan engineering sebb yer dulu kita orang bukan sanis fizikal masa menuntut di KOLEJ MATRIKULASI MELAKA (KMM).. pergi kemana sahj pasti mereka 3orang ini..aku jarang join diorng lorh tapi still kawan baik aku.. aku kalau petang dekat matrikulasi tido shja kerjanya.. selalu gak kne tegur dengan syaamil saad.. hehe kira syamil ini kawan baik aku jugak coz dia selalu rajin datng bilik aku dan ajak pergi solat dekat surau.. selain itu, syamil ini suka tolong aku, masa dekat matrikulasi.. thankx syamil saad..

syamil saad yang pakai baju merah

lagi sorang ini best.. dia roomates aku masa dekat matrikulasi.. dah lah kite orang satu dewan kuliah, satu praktikum lagi dan dari negeri johor ugak.. gempak x?? hahah kat bilik 2 sepatotnya 4orang, tapi zahir dan acap dah pindah coz masing-masing dah dapat tajaan.. acap bakal sambung kt overseas..sekarang tengah buat A-LEVEL rasanya..dan zahir lak kt UNITEN ambik engineering jugak, bapak da tnaggung tu..haha udean ini ambik course engineering jugak dan sekarang study dekat UiTM.. best giler dengan udean..banyak jugak kenangan dengan udean.. tengoklah gambo udean hamdan nie..

udean hamdan

ini gambo kenangan aku dengan mereka
..mari lihat bersama..

kami bersama

kami lagi

7 simbol kelas kami..F1P7

lelaki F1P7 & F1P5

antara kami lelaki

apcal aku terselit

small boy F1P7

me, khoiri n syukri

kami penuntut kolej matrikulasi melaka batch 09/10
love KMM


2 comments:

Anonymous said...

mana aku?

Unknown said...

amar:

nie budak F1P7 sejlah..heh
nty ak update lgi pasal kamu plak yer..tunggu.. haha

Blog Azrin Rahim

Mohd Azrin bin Mohammad Rahim
visit my page
 

Design by ZARIN ART 2014