November 27, 2010

mood kenegaraan dan wacana

 .. sekarang ana dalam proses mencari mood mempelajari kenegaraan dan wacana akademik bahasa melayu ..
sebelum masuk dalam mood kenegaraan dan wacana ana nak cerita pasal study ana masa exam calculus, foundation mathematics dan statistik.. agaklah ana study last minute jugak walaupun mase cuti dekat JB tu ana dh bis study untuk tiga-tiga paper ni.. ishhhhh tapy ana masih xdapat jawab dengan baik.. tpi apa-apa pun ana dan ready dan bersedia dengan segala results yang bakal ana terima kelak.. incya-Allah ana sudah buat yang terbaik dan ana sekarang tawakal sahaja.. kepada Allah ana berserah.. jom tengok apa aku lakukan pada malam sebelum exam..
hehehe hayati bersama ea!! 

folio math ana..semua kertas latihan ada dalam ini

dalam folio ini banyak sangat latihan yang ada.. hahaha ana selalu masukkan semua latihan yang DR zul, EN azman bagi dekat aku dalam ni.. latihan buat masa dalam kelas jeah.. hehe rajin jugak kan ana ni tapi dalam kelas sahja lah.. hehe xsangka ana boleh kumpul semua nota-nota dan latihan dalam semua folio ni..hehe ana minat kumpul barang-barang ini sama macam dekat matrikulasi dulu.. semua kertas kerja dan latihan ana ad dalam stor rumah ana.. lihat gambar seterusnya mengenai kertas-kertas latihan matematik.. tengok yer

kertas latihan yang ana telah siapkan..serabut lah..haha banyak nak kne hafal ni


kena ingat GRAF dan lain-lain formula

bilik yang memang dah xterurus disebabkan exam

bersepah kan katil ana dengan nota dan latihan matematik.. serabut ana

statistik yang membahagiakann jiwa ana

foundation mathematics yang seronok

banyak kan latihan dalam folio tu.. ana tak tahu nak letak maner lor kertas-kertas ini semua sebab ana xdapat nak balik JB untuk bulan 12 ni sebab terlibat dengan aktiviti KHAR untuk majlis hari terbuka KHAR pada awl semester bermula nanti.. haha ana jadi AJK 3K.. hehe harap-harap ana dapat melaksanakan tugas yang telah diberikan oleh EXCO ana kepada ana dengan sebaik mungkin.. incya-Allah.. kamu semua doakan ana yer.. seterusnya jom tengok sahabat ana yang teman ana study jugak.. hehehe mereka ni rajin study lorh.. tension ana tengok.. om saksikan aksi mereka study.. hehe ana ambik diam-diam lorh..

bob nampak aku buat apa lah

kamil tengah pening dan bob rajin mengulangkaji pelajaran


inilah aktiviti mereka.. rajin mereka study aw.. hehe ana nak tiru macam mereka tapi xboleh takot xleh awab esok pagi dan pukul 4pagi ana terus tido masa malam sebelum exam.. nasihat daripada untuk yang nak ambik exam, jangan study last minute kerana boleh menyebabkan hilang keyakinan untuk jawab..

ana nak kongsi sikit tips belaja dekat korang:
1- gunakan masa yang terluang dengan sebaik-baiknya.
2- cuba buat nota ringkas @ nota kaki dekat mane-mane supaya mudah untuk lakukan revision di saat-saat akhir.
3- banyakkan berdoa kepada Allah supaya dilapangkan dada dan mudah menerima ilmu.
4- minta umi & abbie doakan.
5- restu abbie dan umi penting juga disamping bermaafan sesama kawan.
6- lakukan mengikut kesusiaan masing-masing.
7- jangan pernah putus asa.
8- solat hajat dan banyakkan membaca Al-QURAN.

okay lah ini sahaja ana nak tulis pasal entry kali ini.. banyak-banyak tips ana tulis tapi kalau ana tak buat dulu x guna juga.. hehe selamat berjumpa di entry yang sterusnya.. maal salamah

2 comments:

azwa amani said...

good luck exam... :)..wahh ade tips jugak yerr..

Unknown said...

awien:

sikit sahaja tips yg ad n azrin gunakan lorh..hehe saja nak kongsi bersama.. heheh

Blog Azrin Rahim

Mohd Azrin bin Mohammad Rahim
visit my page
 

Design by ZARIN ART 2014