July 5, 2011

spesis baru ikan tanpa mata telah ditemui

السلام عليكم

apa yang korang tengah layan sekarang ni yer. haishhh, tadikan ayie ad bukak dekat surat khabar online and bacelah surat khbar and then terjumpa pasal bnda nie. ala, macam yang dekat tajuk entry tu. kalo korang rajin jom layan gambar dekat bawah nie.
.
.
.
.
.
.
.
.

ikan tanpa mata ini telah ditemui di kawasan timur papua.
sejenis ikan tanpa mata dan katak yang membawa berudu di atas belakangnya merupakan antara spesis baru haiwan telah ditemui oleh sekumpulan saintis di kawasan timur papua, indonesia. 

kumpulan penyelidik daripada Insittusi Penyelidikan Pembangunan Montpellier, selatan Perancis membuat penemuan itu semasa mangkaji beberapa buah gua, sungai bawah tanah di kawasan perdalaman, Pulau Papua New Guine.

"ikan ini setakat yang kamu tahu merupakan ikan gua pertama yang ditemui di Papus", kata saintis IRD, Laurent Pouyand.

penyelidikan tersebut telah dijalankan selama tujuh minggu dan disertai oleh beberapa ahli biologi, pengkaji haiwan dan pakar arteologi merupakan proses peritis bagi mengkaji kepelbagaian kehidupan di rantau berkenaan dengan kerjasama Kementerian Hal Ehwal Maritim Indonesia dan Institut Sains. 


indah sungguh kurniaan Allah. dia telah menciptakan bermacam-macam didunia ini cuma kita sahaja yang tidak mencari tahu akan setiap kejadian Allah itu.
sorry you all.. i do not have mood right now. rase macam nak lepak jauh jap. jauh daripada segalnaye. by the way, happy blogging. mintak maaf kalo ad kesalahan. mood: berserah

27 comments:

sergeant keroro said...

betapa besarnya kekuasaan Allah :)

p/s : betul, cuba tenangkan diri, cari mood dulu. kami akan tetap menunggu.

PinKy MoMMa said...

dia Maha Berkuasa ;)
subhanaAllah...

Nasriq said...

tak pelik dengan kekuasaan Allah...

Syuxer said...

pelik tapi benar..:)

apapun syuk arap bro rilekskan diri dulu..kool k..ambik masa..dengar lagu ke..jalan2 ke..

Freaky said...

asal banyak benda pelik di Indonesia ye ? hummm

Ieda Al-Habsyi said...

Allahuakbar!! :)

yatie Awang said...

banyak lagi keajaiban Tuhan yg belum kita ketahui....

nawal addina said...

kuasa ALLAH :)

Scya Lollita said...

subhanallah . maha suci ALLAH

Fathiah Hamim said...

Allah Maha Berkuasa.

azwa amani said...

ayie nape... sedih ea??

Rozuan Ismail said...

nasib baik ikan ini tak bermata satu,ye lah kan,nanti timbullah isu dajjal semua tuh

HonEyBuNNy said...

MasyaAllah...

sungguh besar kekuasaanMu Ya Allah...

zati embong said...

sbb tu sis suka tgk gmbar2..

ayie knp dik?sabar ye.

GaRy™ said...

Allah maha besar... agung sungguh ciptaan-Nya...

muhamad hanif said...

ciptaan Tuhan tu semua stylestyle ;)

Lieyly ︱ Alia said...

kuasa Allah ~

ps : jgn sedih2 ayie ^^

DanieL AdiE said...

Kuasa Allah....

Ayie....sabar..tenangkn fikiran ya..dekatkan diri pada Allah..

diana said...

indonesia memang banyak perkara pelik..

diana said...

indonesia memang banyak perkara pelik..

syrupmasin said...

wahhh..sokong cakap akak diana..indonesia bnyak betol bende pelik nye :D

ABU said...

uis!! unik sekali

Bro ahmad said...

bukan kt malaysia ada jugak rasa..ikan dalam gua,

Wanie said...

mungkin matanye ade dalam badan..hehe

nape xde mood?huhu
chill~
(xde mood gak..huhu)

alif haris said...

lihatlah betapa luasnya pnciptaan Allah itu :)

subhanallah~

tp ayie penah tak jumpe anak ikan yg bentuk die sebijik mcm manusia kita ni ? haha

IMANSHAH said...

Hebat ciptaan Ilahi tidak ada tandingan

kiwi said...

subhanallah..

Blog Azrin Rahim

Mohd Azrin bin Mohammad Rahim
visit my page
 

Design by ZARIN ART 2014