December 2, 2010

cinta vs sahabat

wow !!
tajuk nak gempak shja kan .
ana sahaja buat tajuk ni sebab tadi tiba-tiba tngah ana lena dibuai mimpi tido ana dikejutkan oleh adik angkat ana yang tengah konfius mengenai someone dan tiba-tiba mintak tips dari ana nak lupekan dia lah . hahaha
ana cuma buat lawak sahajalah, manalah ana tahu nak bagi nashat dekat orang cuma boleh bagi semangat shja kan . hehe

by the way semua, sebelum ana mulakan cerita . bagi ana terangkan maksud cinta dan sahabat .

------------------------------------------------------
bagi memberkati majlis, harap kalian semua dapat mematikan talifon @ meletakkannya dalam mood silent .

cinta bermaksud rasa sayang diantara dua insan yang berlawan jantina untuk saling sayang menyayangi diantara satu sama lain .
sahabat pula bermaksud hubungan akrab diantara sesama manusia dan sahabat ni boleh dikira lebih rapat dan teman untuk curhat .

ana nak bagi satu analogi yang berbunyi begini, "sahabat boleh menjadi cinta, cinta pula tidak boleh jadi sahabat". kamu semua faham ke apa yang ana maksudkan ni . mesti tak fahan kan . baiklah ana jelaskan ea, dua insan yang bersabat boleh saling jatuh cinta tetapi dua insan yang memang dari mula sudah jatuh cinta susah untuk menjadi sahabat akhirnya apabila berpisah . kira macam gitulah maksud analogi yang ana maksudkan . haha pasti semua orang pernah melalui pengalaman ni kan . seriously ana sendiri pernah melalui pengalaman ni . tetapi sesuatu perkara itu dapat dihadapi dengan solusi yang sesuai .

ana sebenarnya nak tanya pendapat korang tentang benda ni ??
tapi sebelum korang bagi pendapat ??
dengar pendapat ana dahulu ..

bagi pandangan ana mengenai masalah ni ialah, korang jangan jadikan isu sangat dan tidak perlu ego dalam perhubungan kerana jika ada sifat ego dalam diri seseorang maka susah untuk sesuatu perhubungan itu untuk terus kekal disebabkan oleh kurangnya persefahaman di mana kamu ingin menang sahaja dan sahabat kamu mengalah dengan kamu . selain tu, kpada yang bercinta dan akhirnya clash kamu semua jangan lah berpisah tetapi jadilah seperti sahabat kerana mungkin terselit hikmah disetiap sesuatu yang berlaku .

sekarang ana nak tanya pendapat korang pulak mengenai perkara ni ??
perkara ni memang dah berlaku dekat sek men ana dahulu, matrikulasi mahupun di U kini ??
ana rasa seperti tidak ada jalan penyelesaian ??
manerkah yang kita patot dahulukan sahabat @ cinta ??

cinta ??

sahabat ??

salam ukhwah . fikir-fikirkan jom .

2 comments:

AdiE said...

sahabat!!

Latest Entry:
http://danieldeadie.blogspot.com/2010/12/tahukah-anda.html

azrinrahim said...

adie:

sahabt ker?? erm owky ..

Blog Azrin Rahim

Mohd Azrin bin Mohammad Rahim
visit my page
 

Design by ZARIN ART 2014