December 22, 2010

daku salah tafsir ??

assalamualaikum semua ..


alhamdulilah, tersedar juga aku sebenarnya daripada lamunan tido . mybe disebabkan tido awl lepas maghrib tadi . hehe ad yang marah juga sebb tido lepas maghrib tadi . mybe sebb takot aku tak bagun untuk solt isyak kot . thankx ingtkan .


pagi nie ayie kurang selesa sikit . kenapa ea ?


ayie, kenapa dengan kamu ? ada masalah ker ? pagi-pagi sudah tension ?


entahlah sahahat, ayie pun tak tahu . nie mungkin disebabkan oleh sahabat ayie kot dekat FB . baru sahaja menegur beliau  supaya tidak menggunakan perkataan sensitif tersebut tapi tiba-tiba naik angin pulak dekat ayie . bukan ayie salah tafsir dekat ayat tu cuma ayie ad terbca dekat blog sahabat lain mengenai perkataan sensitif tersebut . ayie cuma tidak mahu ayat dia dimanipulasikan kelak dengan perktaan sensitif tersebut . memanglah tak nampak muka dan nama, tapi faham-faham sahajalah manusia zaman sekarang nie .


salah ker diriku nie menegur seorang sahabat, bukan diri aku untuk menjadi seorang yang alim mahupun berlagak mempunyai ketinggian ilmu agama . aku hanya sekadar memberi peringatan sahaja . dunia-duniakan, kenapa lah ad sahabt yang tidak boleh mendengar nasihat . walaupun sudah lama aku berkenalan dengan sahabat nie . bru sekarang aku mengenali perangainya yang sebenarnya . enth lh, manusiakan mudah berubah akal dan mndanya . kadang kala boleh berubah dengan sekelip mata sahaja . tidak aku menyesal mempunyai sahabat seperti itu . maybe nie lah ragam sahabat-sahabat ayie . 


setiap manusia mempunyai pemikiran yang berbeza dan tidak selalunya sama dengan manusia lain . so, sahabat-sahabat semua berhati-hatilah ya ketika mengeluarkan statements dekat status FB tu takot boleh meragut jiwa sendiri nanti .


wahai sahabat,
maafkan segala kisilapanku,
jika dalam persahabatan kita,
daku banyak masuk campur hal korang semua .


wahai sahabat, 
bukan diriku yang menyalah tafsir,
diriku hanya insan yang biasa,
tiada tinggi mana pun ilmuku .


wahai sahabat,
bukan aku mahu menunjuk-nunjuk,
bukan aku mahu jealous,
sekadar ingt mengingati sesama insan .


wahai sahabatku sekalian, jika dalam perkenalan kita ayie ad buat silap, mahupun terkasar bahasa maafkan ayie yer . mungkin ayie yang menyalah tafsir semua kata-kata mahupun tulisan sahabat semua . maafkan ayie . ayie hanya insan yang lemah selalu melakukan kesalahan . tiada niat dalam diriku untuk mentebabkan hubngan kita sebagai sahabat terputus begitu sahaja walapun sudah lama kita bersahabat . maafkan aku segala akan kata-kata ku .


indahnya persahabatan 

gambarlah yang menceritakan segalanya .

p/s: sakit tekak lah, sape tahu ubatnya ea ? macam mana nak makan nie kalau dah sakit tekak . plzzzz help me . huhu

12 comments:

immukmin said...

insyaAllah..ada yg terbaik..betegur adalah perkara yg baik..sekurang2nya..ayie telah menyedarkan dia...

azrinrahim said...

immukninin:

terima kasih ya . selalu bg dorongan dekat ayie ..

~aku boy~ said...

yg penting ko dah jalankan tgjwb sbg sorg kwn...

azrinrahim said...

~aku boy~:

incya-Allah aku sudah lngsanakan..

kechik yg comey said...

"Orang biasa akan marah apabila dikritik oleh orang lain, manakala orang yang mulia ialah mereka yang memperbaiki diri daripada kritikan orang lain. Seharusnya begini lah resam kehidupan kita".

kata2 nie kechik petik dpd hukama..heheh...
xsemua manusia sukakan teguran..^^

azrinrahim said...

kechik yg comel:

terima kasih..sungguh bermakna kata-kata kecik tu..

kechik yg comey said...

sama2...
jadik..yookk..kita perbaiki diri kita...^^
kalo mahu baca artikel penuh sal teguran...
incik ayie bole la jenguk lam blog kechik....
huuuukk......

azrinrahim said...

kechik yg comel:

okay lah nie juga ayie g blog kecik n letak kt bloglist..incya-Allah ..

Zara Affendi said...

xpe. terpulang kat dye kalo tak nak terima teguran. kite tak rugi ape pun. ^_^ chill~

azrinrahim said...

zara affendi:

erm, betul tu..but .erm..

inaISme said...
This comment has been removed by the author.
azrinrahim said...

inalsme:

tengok ah nty yer .. huhuh

Blog Azrin Rahim

Mohd Azrin bin Mohammad Rahim
visit my page
 

Design by ZARIN ART 2014