December 12, 2010

kamar bicara part 2

Salam sahabat semua .

Entry kali ni ayie nak tunaikan janji tentang kamar bicara part 1 .

Sebelum ayie cerita, ana ingin meninta kepada semua orang yang membaca blog ayie kerana semasa ayie menuntaikan kata-kata ada menyakitkan hati, menyebakan sahabat semua geram dengan kata-kata ayie .

tidak elok kiranya jika memperkatakan sesuatu berkaitan agama jika ilmu didada tidak mengizinkan disamping tiada guru yang ada sebagai rujukan . selain guru, buku yang sahih, ceramah juga penting . kadang-kadang profeesor google juga ad membuat kesilapan .

Ayie nak ucap terimak asih kepada sahabat maya ayie di blog ni, selalu bagi nasihat iaitu immukminin . terima kasih kepada setiap nasihat kamu. masing-masing masih belajar dan hanya mampu saling mengigati antara satu sama lain .

(smbung tajuk utama)

Actually bicara kamar ni nak ceritakan bahawa jika seseorang itu menghadapi kesusahan dalam kehidupan mahupun sedang berduka, kita baik memohon petunjuk Allah dan sering membaca Al-quran . kerana bagi ayie Al-quran lah tempat untuk mencari sinar cahaya . setiap ayat dalam Al-quran sangt berguna disamping berdoa memohon petunjuk ilahi untuk terus tidak berduka . kita perlu ingt kejadian kita . kita dijadikan Allah dan kembali juga kepadanya . 

sampai sini entry ana . salam ukhwah .

Sekali lagi ayie menyusun jari memohon maaf jika dalam untaian kata ayie ada meyinggung perassan semua . ayie insan yang biasa .

6 comments:

Unknown said...

al-quran pegangan hidup. tapi ramai yang dah tak hiraukan al-quran, sampai boleh buat hukum sendiri. al-quran dirumah hanya dijadikan perhiasan, tak disentuh

Unknown said...

to mata hati :

Al-quran memang pegangan hidup kita .. al-quran penunjuk jalan yg benar ..

DanieL AdiE said...

baca Al-Quran sekurang2 nye 1 page setiap hari..insyAllah...Allah akan bantu perjlnn hidup kite...

Latest Entry:
http://danieldeadie.blogspot.com/2010/12/tershopping-la.html

Unknown said...

to sir:
thnkx sir untuk kata-kata kamu .. memang betul tu .. bce lah sekurang-kurang satu muka lepas solat .. i will visit sir later

immukmin said...

peringatan yg bagus..ayie..mmg alquran satu kalam Allah yg indah dan penuh bermakna..dan setiap satu perkataan mempunyai banyak makna..hebat kalam Allah..ni..tetapi..berapa orang yg ambik ikhtibar...kita tgok dia dah terbalik..org bukan islam..skunk..mengambil ikhtibar sgn cerita2 alquran..dan mengkajinya..tetapi orng islam pada zaman skunk hanya segelintir sahaja mengkaji alquran...alquran adalah esklopedia dunia..maka rugilah manusia yg tidak mengambil pengajaran ke atas kalam Allah yg maha indah....

wallahhualm..

Unknown said...

immukminin:

betul itu kata-kata kamu .. ayie pun tak tahulah knape manusia sekarang tidak mahu mengkaji tntng al-quran dan kita juga boleh lihat mengenai prang luar mengkaji mengenai kebaikan solat .. menakjubkan ..lebih menakjubkan apabila orang islam yang mengkajinya ..

Blog Azrin Rahim

Mohd Azrin bin Mohammad Rahim
visit my page
 

Design by ZARIN ART 2014