December 17, 2010

kerinduan terlampau ..

Assalamualaikum semua ..

pagi-pagi indah begini bestkan kalau dapat rehatkan minda .
kalau nak rehatkan minda, best buat apa ea ?
haha . kawan-kawan semua boleh bagi idea tak . 
ayie dilanda kebosanan tapi kembali ceria apbila bermula main game .
kawan-kawan nak tahu game apa ker . jom tengok gambar ni .


saper main game nie, jom same-sama kita bersama membina negara kita sendiri . best tau nie game nie . 

saper yang ajak ayie main game nie ?

actually, ad someone yang ajak main game nie , dulu memang buta main gamelah , tapi sekarang semakin menat pula bermain game . hehe sebab tu sekarang dah mula malas mengupdate blog dan berhijrah ke blog sahabat yang lain . maaf ya . tapi incya-Allah mulai esok ayie akan kembali ke dunie blog dan jalan-jalan ke blog sahabat semua ya . ayie sayang kawan blogger semua .

actually, pagi nie nak cerita tentang apa ea ?

ayie bukan kamu kata mahu cerita tentang semangat persahabatan ker ?

aah leh, terima kasih ingatkan ayie ye . 

sebelum mulakan cerita jom kita mulakan dengan ucap syukur kepada Allah kerana diberi kesempatan untuk bersua lagi .


Maksudnya: Dan berpegang teguhlah kamu sekalian kepada tali Allah (agama Islam) dan janganlah kamu bercerai-berai dan kenanglah nikmat Allah kepada kamu ketika kamu bermusuh-musuhan (semasa jahiliah dahulu), lalu Allah menyatukan di antara hati kamu (sehingga kamu bersatu-padu dengan nikmat Islam), maka menjadilah kamu dengan nikmat Allah itu orang-orang Islam yang bersaudara dan kamu dahulu telah berada di tepi jurang Neraka (disebabkan kekufuran kamu semasa jahiliah), lalu Allah selamatkan kamu dari Neraka itu (disebabkan nikmat Islam juga). Demikianlah Allah menjelaskan kepada kamu ayat-ayat keteranganNya, supaya kamu mendapat petunjuk hidayatNya. [Al-Imran:103]





sudah hayati ayat tersebut , kita sebagai sahabat tidak boleh bermusuhan . jika berlaku salah faham diantara kita, marilah sama-sama kita selesaikan dengan cara yang baik seperti bertanya apa salah kita, bawak berunding dan selesaikan dengan kepala yang dingin .


alhamdulilah, hari nie nak cerita pasal sahabat-sahabat saya yang nun jauh di selatan . jauh dimata, berat lagi jiwa bergelora .


pantun apa, ko guna nie azrin ? merosakkan bahasa sahaja . ngeh3x


sowilah sahabat, bab pantun-pantun nie ayie kurang sedikit sebab dah lama tinggalkan subjek bahasa melayu . hehe first nak cerita pasal mereka yang sekrang berada di pontian, johor .


dulu masa sek men, ayie memang rapat dengan mereka nie . kira sahabat baik satu kelas iaitu kelas 5sains . kelas nie pelajar melayu jadi minoriti dan salah seorang minoriti tu adalah ayie . ayie nie nakal juga dekat sek men dulu sampai gaduh dengan cikgu . jahatkan ? dan sekarang bakal bergelar guru . adakah anak murid ayie nanti akan buat begitu dekat ayie ? ayie pun tidak tahu . harapnya tidaklah . jangan ikut perangai ayie wahai sahabat semua ,, nakal ayie nie . hehe nakal-nakal pun alhamdulilah sekarang macam nielah jadinya hasil didikan guru ayie dulu .


ayie kamu sudah lari tajuk lh..


okay, maaf sahabat . kita kembali kepada tajuk sebenar . dalam kelas 5 sains tu ada 3 lelaki melayu dan 3 gurlz melayu and yang lain adalah kaum cina . dalam kelas ayie duk belakang sekali sebab cikgu yang suh duduk belakan sekali dan dok sebelah budak cina . gurlz semua duk depan dan dua orang budak lelaki melayu tu pun duduk depan juga . apalah nasib ayie duk belakang . erm .


kalau kenang zaman lampau macam mengarut pulak . rindu zaman dulu kala . alhamdulilah, dalam kelas exam semua okay kecuali fizik shja K.O . i hate fizik dulu but now dah tak lagi . i love fizik .


kenapa benci fizik dahulu ayie ?


nak tahu ker ? ayie benci sebab cikgu yang ajar beza-bezakan pelajar dan faham-faham sahaja lh . but ayie nak say thankx kat cikgu nie . sebab dia ayie berjaya sekarang . kehidupan ayie sentiasa bersama 6 orang waktu sek men dulu . ayie mlas juga buat keje sek. selalu tiru orang jer kalo B.I dan FIZIK but kalau ad kaitan dengan mathematics , ayielah rajanya .(ayat poyo) . ngrh3x .


sampailah lah nie, kami masih bersahabat walaupun ayie sahaja yang lepas ke matrikulasi dan mereka ke tingkatan 6 . walaupun berjauhan kami tetap contact tapi jarang jumpa lah . contact dekat Fb sahaja . sayang mereka  . rindu gila dekat mereka . sekarang mereka tengah merdeka sebab exam STPM dah bis dan boleh enjoy . wahai sahabaku sekalian, enjoy-enjoy juga . jangan lupa result STPM belum keluar lagi lah nie . banyak-banak berdua dan tawakal yer . 


tadi petang diaorang ad anta mesej dan tanya kat mana sekarang sebab nak ajak keluar tapi ayie nun jauh di tanjung malim, so, tak boleh jumpa sebab kena lunaskan tanggungjawab yang telah diamankan . apa-apa pun nanti ayie balik kita buat gathering ya . sampai disini dahulu cerita pasal kamu semua . ada masa kita bersua lagi . salam ukhwah . ukhwah fillah .

6 comments:

Anonymous said...

lama gila tak maen game..
hehehe

Unknown said...

lelaki ini:

yeker ?? apcal xmain ame..xmint ker ??

immukmin said...

persahabatan lah..yg menguatkan ana disini skunk...persahabatan juga..meningatkan ana..dengan Allah... tq ayie 4 this nice entri..

Unknown said...

immukmimin;

kadang melalui sahaabtlh kita dapat kenal dunia disamping meningkatkan perhbgn persaudaraan .. entry biasa2 sahaja, dah laru tajuk pon

ash_asyraf said...

abg,, millionaire city ag best la.~

Unknown said...

ash_ashraf:

abf tak tahu main..so, xbet ah tu..ngeh3x

Blog Azrin Rahim

Mohd Azrin bin Mohammad Rahim
visit my page
 

Design by ZARIN ART 2014