December 9, 2010

remaja + cinta = ??

remaja + cinta = ??

tajuk entry shaja nak gempak kan . hehe

hari ni ana nak cerita pasal remaja + cinta = ??

pasti semua blogger tengah peningkan ??

apa sebenarnya yang ana nak tulis dekat entry kali ni .

entry kali ni melibatkan remaja + cinta = ______________

pilih lah yang kalian rasa akan berlaku pabila remaja + cinta = ?? terjadi .

  1. Couple
  2. Zina
  3. Anak luar nikah
  4. Pembunuhan
  5. Clash

Kenapa ana berikan 5 benda yang akan berlaku .

Bagi ana, 5 pilihan tersebut akan berlaku sebabnya apabila seorang remaja itu mula rasa cinta pasti mereka akan mula rasa nak couple pula . selepas couple, apa mreka mahu lakukan . pasti mula melakukan zina . mula-mula memanglah ringan-ringan tetapi akhirnya zina pula yang berlaku . selepas puas melakukan zina pasti akan menyebabkan anak luar nikah wujud . ini kerana, sesuatu yang dilakukan mengikut nafsu syaitan mudah untuk memperolehi anak luar nikah . bila anak luar nikah wujud, pasti mereka ingin menyisihkan . kenapa ana kata pembunuhan pula ?? . sebabnya, selepas bersalin sahaja pasti mereka akan buang anak luar nikah tersebut dan itu boleh dikirakan pembunuhan dan seterusnya apabila seorang itu tidak mahu bertanggungjawab . maka, clash lah meraka . begitu mudahkan untuk syaitan menghasut hambanya melakukan sesuatu perkara yang di murkai ALLAH .

Itu adalah pendapat ana, apa pula pendapat kalian semua tentang perkara ni . apa sahaja comment kalian dialu-alukan . ana suka mencari jalan menyelesaian bersama . salam ukhwah . berjumpa di lain entry .

2 comments:

immukmin said...

nice enteri lah ayie..haha..puji2 sangt...emm..itu lah yg berlaku..dengan remajaa zaman skunk..semoga kite suma istikomah dalam mendekatkan diri kepada Allah insyAllah... ukwah fillah aki..

Unknown said...

to immukminin:

sahaja nak kongsi masalah remaja sekarang sebab usia remaja pon bkal di tinggalkan

Blog Azrin Rahim

Mohd Azrin bin Mohammad Rahim
visit my page
 

Design by ZARIN ART 2014