December 16, 2010

sebelum 23 tahun ??

Assalamualaikum semua ..

angin-angin malam mula menghembus diriku ini ,
sedang melayan bayu-bayu udara nie, 
ayie memang tak ada idea nak update blog .

sebab apa tak xad idea .

sebabnya memory henset kena format, hilang semua gambo ayie dengan datang dato' semalam hilang, mybe ad hikmahnya kot supaya tidak berlagak konon dapat bergambar dengan orang ternama . padan muka ko ayie, saper suh berlagak lagi . adehhh, kan dan kena padahnya . haha seterusnya, tadi buka pun lambat sebab tertido . terlampau terlena tapi sempat bangun masa azan berkumandang .

ayie sebenarnya kamu mahu cerita apa ea ?

aahkan, merapu sahaja aku cerita, okaylah malam nie akan nak cerita benda yanh aku sangt-ssangt ingin meliki sebelum aku tamat DEGREE . wow, deman yer ko nie . ngeh3x .

ayie kamu mahu apa ? awex ker ?

hah, apa awex, sowi lah bro, aku awex nie belom fikir lagi dan status dekat FB tu pon biasa-biasa sahaja sekadar menghagatkan khabar-khabar @ gosip yang memang tidak hangat .. ngeh3x maaf cik nur kasih . hehe 

dah tu ko nak aa ayie ?

okaylah, kenapa kamu semua ayie nak ape before umo 23 . okay,janji dulu aw, korang kena bace entry nie sampai habis untuk kebahagiaan kita bersama . haha ngeh3x ..

banyak benda yang ayie nak before umo 23 .
first nak cari penawar duka dalam diri sebagai isteri , cewahh . haha duit tak, nak lamar anak orang pulak, kerjaya pun tak ada lagi dan layak ker nak jadi imam untuk keluarga kamu kelak . incya-Allah boleh kot . ngeh3x . 

perempuan macam maner kamu cari ayie ?

nak tahu lagi, okay ayie bagi tahu bagai mana, saper gurlz-gurlz yang kat uar tu minat ayie kena ad benda nie aw termasuk cik nur kasih .. ngeh3x ..



Diriwayatkan dari Abu Hurairah r.a., ia berkata: Rasulullah bersabda:

“Wanita dinikahi karena empat perkara; karena hartanya, karena kedudukannya/ keturunannya, karena kecantikannya dan keranan agamanya. Maka, pilihlah yang baik agamanya niscaya engkau beruntung.” (Diriwayatkan oleh al-Bukhari (3/242), Muslim (2/1086), Abu Dawud (2047), an—Nasaa’i (6/68) dan Ibnu Majah (1858))

itulah yang ayie impikan dan dambakan daripada seorang wanita . ayie rasa bukan ayie seorang sahaja tetapi lelaki lain pun mengiginkan perkara yang sama ada dalam diri pasangan masingmasing kelak . incya-Allah . ayie tulis ni, bukan bermakna sudah tidak sabar mahu berkahwin . oits, bukan berkahwin tetapi nikah . jangan salah sangka ya, maksud nikah dan kahwin sangat berbeza . ayie rasa, sahabat semua tahu apa perbezaannya bukan . hehe

selain itu, ayie nak ad lappy jenama apple . nak tahu jenis yang macam maner ? enth lah, sebab tak service lagipun . nanti ah tunggu duit yang ayie kumpul cukup untuk tukar lappy, ayie tukar lh . ngeh3x .. jangan jekes ea .

seterusnya nak ad kereta . jenama toyota lah bro . tak yang lain dah walaupun dulu minat honda city . nak tengok keretanya macam mana, ayie akan tunjukkan .



tapi, ayie nak yang lagi latest ah, yelah sekarang umo baru 19 kot , belom lagi 20 tahun dan tak boleh diberi lagi diberi title 20-an . haha i'm still young lah . ngeh3x .


antara banyak-banyak benda yang ayie nak, nie paling penting . pergi menunaukan ibadah umrah bersama abbie dan ummi tersayang . kalau boleh satu family pergi , incya-Allah dan bagi ayie akan belajar bersungguh-sungguh untuk membentukkan kepada abbie dan ummi walaupun dulu along tak minat jadi cikgu dan minat jadi doktor, along tetap boleh berjaya juga . tidak kira perkerjaan apa, jika kita lakukan kerana minat dan yang terpenting kerana Allah, incya-Allah kita pasti akan boleh berjaya di dunia dan akhirat . incya-Allah . 


sebelum tu, hanyatilah lirik lagu ni .


ayah dan ibu 
artis: sudirman

Ayah dan ibu
Itulah permulaan kami
Dapatlah melihat bulan dan
Matahari
Ahai...

Yang dikurniakan dari Ilahi
Ahai...
Ayah dan ibu lah
Mesti dihormati

Ayah dan ibu
Wali dan juga keramat
Pada mereka kita beri hormat
Ahai...
Bagilah tunjuk ajar dan
Nasihat
Supaya hidup
Supaya hidup kita akan selamat



sowi semua sebab tak dapat nak tunjuk gambar ummi dan abbie aku yang sebenar sebab abbir ayie susah nak ambik gambarnya .
salam ukhwah semua . mari perpuasa jom .

2 comments:

Anonymous said...

bagus2... anak mithali.. heheh

Unknown said...

deanza-wanda:

incya-Allah jadi anak mithali ..

Blog Azrin Rahim

Mohd Azrin bin Mohammad Rahim
visit my page
 

Design by ZARIN ART 2014