June 25, 2011

pelik ker kursus nikah per sorang-sorang ?

السلام عليكم

pagi-pagi pulakan ayie on9 hari niekan. hehe alhamdulilah semua masalah dah selesai. lagipon pagi ni ayie akan teman umi and nenek untuk cari barang-barabg keperluan untuk megadakan kenduri arwah disamping nak sambut puasa. kenapa awal sgt? tidak lah awal sebb kenduri naty akan ber,angsung bulan julai. nie beli awl sebgai persediaan shje. kehkeh

okay hari nie ayie nak cerita tntg kursus nikah. korang dah pergi ambik kursus nikah blom? kalo yang dah kawin grenty dah pergi kan? kalo yang belom kahwin nie? korang dah ambik kursus nikah blom? kehkeh kalau blom cuba hayati kartun dekat bawah nie ea. mane tahu boleh ambil pengajaran.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.





apa yang korang boleh simpulkan? adkah korang yang belom ambil kusus nikah nie nak ambik sorang-sorang @ tunggu nak nikah nty baru ambik kursus dengan bakal bini/lelaki korang. kehkeh grenty ad yg janggalkan kalo ambik dripada sekrng? tapi bg ayie ambik dripada sekrng? sebb apa?

sebb kursus kawin sekrng pon dah naik hargalah and then kalo ambik sorng-sorang daripada awl dah memudahkan urusan apabila korang nak melayari bahtera rumah tangga nie. by the way, ayie incya-ALlah akan ambik awl juga apabila kembali ke UPSI. kagipon tengah murah lah kursus nikah nty. kita tidak tahu akan datang pulakan?
apa pendapat dan pandangan shbat semua mengenai isu kursus nikah nie. incya-Allah dapat dimanfaatkan bersama.

34 comments:

IMANSHAH said...

jom daftar sama2 kat ipoh..huhu

nawal addina said...

err .. tanak amek lagi . haha

Nasriq said...

aku nikah kat thailand... kena gi kursus gak ke?

senyumSOYA said...

hhhehe..x penah amiklagi~ hehehe

Syuxer said...

belum terfikir lagi bab neh..:)..insyaAllah akan ambek jua

Nurhafizah Mohd Noor said...

lmbt lagi . hihi
tp knpa harga kursus nikah pon naek ? hehe

~~Ticer Wann~~ said...

Ticer dah amik last year..sorang-sorang... Incik tunang amik bln 3 ari tu.. memang tak pergi saing-saing pun.. amik asing-asing pun tetap dapat sijil kan? hehe...

jom singgah blog Ticer

Kopi dan Aromanya

Tak mampu spen time on blog

yatie Awang said...

abik sorang2 lagi bagus, aaa...nanti kalau g bersama pasangan, ditanya soalan oleh ustaz kat situ, kalau tak boleh jawab, nantikan malu pulak...haha

tak salah pun ambil awal, nanti sampai masa tak susah dah nak fikirkan hal tu

Rozuan Ismail said...

wan pno belom ambil lagi kursus kahwin.huhu

Muslimah Optimis said...

hihihi.. akak pon amik sorang2..

azwa amani said...

tengah plan tarikh nak ambil bile ngn cikgu kimia saya... :P...hehehehe... :)

shahjiehan said...

haahha..aku pon belum lagi....

syrupmasin said...

err..mahal ke sekarang??

Wanie said...

klu ad yg murah pegi je la..

tp klu sy baik pg berdua..hehe
baru ad feel nk dgr ceramah..

faY said...

huhuhu macam kebetulan je =)

baru je lpas amek kusus kawen ngn geng

harrazdani said...

setuju dengan wanie...mana-mana pun ok ...tp bg saya yg dah confirm akan khawin dengan pasangannya lebih elok pergi berdua...dari segi psikologinya bg saya akan lebih menghargai pasangan anda...contohnya apabila ustaz memberi penerangan tentang tanggungjawab suami dan isteri kita akan lebih menghayatinya kerana orang yg dimaksudkan dan perlu kita curahkan tangugngjawab itu ada didepan mata.a.k.a disebelah kita pada saat itu...dan memori itu akan tersimpan selamanya dalam ingatan kedua-dua pasangan...

p/s tp jgn duk rapat sangat bukan muhrim tu...blm sah lagi.

kalau yang belum ada pasangan...dan belum tentu jodohya...join jer mana-mana kursus yang dianjurkan sekarang...dekat ipta pun sekarang dah buat kursus khawin siap ada discount lagi...ambil peluang itu. kalau nak pergi ngan awek atau bf ..pun boleh tapi jgn la tunjuk sangat...duk laaa jauh2 ..asal apa yg saya sampaikan seperti di atas sampai....


p/s saya dulu...tak pergi kursus khawin dapat pengecualian sebab ada sijil agama...wife pergi sorang...saya tukang hantar jer.huhuh

NOOR FATIN said...

saya tak amik lagi. xtau nak kawin bila lagi ;D

tia @ Ini Kisah Tia said...

hish betul tuu . sekarang , semua nak cekik duit . kalau ambil lambat2 kang mahal lagi susah . btw , teringin gak nak ambik kursus tu . hehe :)

Scya Lollita said...

nk join . haha

teyn teyn said...

tak slh amek sensorang tp trase nak amek skali ngan psgn la nnt ..

hehe

Mrs.Yie said...

semua orang boleh pegi kursus nikah..x semestinya kalau dia x kawin dia x boleh pegi kursus tu..sape2 yg fikir macam tu nescaya dialah orang yg berfikiran sempit..heee :)

emieysandra said...

betul2, skg dh mkin mahal, nyesal xambik dulu, mse pomot kt tmpat bljar ni =.='

chemay said...

chemay if nak pergi kusus tu.
nak pergi dengan encik bubu
hehe
:P

alif haris said...

jom2 p kursus nikah :D ..
amek kursus sorang2 lagi senang ..:D

zati embong said...

jat ingat nak amek dgn member tp bf jat suh tnggu dia.smbil marah n ugut jat.psiko betul.

Mr.Thinker@Ali said...

Tak pernah pergi. Nak pergi sorang-sorang jaa nti. Kalau pergi dgn bakal isteri, byk buang kos. Lg2 duit makan. Hahaha!

ecah mashuri said...

kwn2 pun ade ajak dah g kursus khawin/.heee...

Aisyah Aina said...

baru tau boleh pergi sorang2 :)

Bro ahmad said...

lebih seronok pergi berdua kan ngeh ngeh ngeh,,elok la ambik kursus awal2

YOUsoF said...

Amik awal pun ada bagusnya jugak, paling kurang buat kita lebih rasa bertanggungjawab sebab dah makin dekat dengan alam perkahwinan..

Hafeesz Amran said...

nnt nk kena amik lagi 2 sem huhu

angahIera said...

belum ada niat nak ambil kursus nikah lagi...maybe tggu nak nikah dulu...

bulan lepas ayah suruh ambil kursus nikah tp angahiera xnak sebab belum bersedia...kalau ada teman masa tue, memang nak ambil...xsuka nak ambil sorang2...

sergeant keroro said...

hehe, jom amik sekali :P

munna said...

duka kak munna pun pergi kursus sorang2 dan blm ada calon dah pergi siap kursus....ye lah masa tu kursus murah lagi..skrg dah naik dah makin banyak proses yg perlu di lalui...

Blog Azrin Rahim

Mohd Azrin bin Mohammad Rahim
visit my page
 

Design by ZARIN ART 2014