June 30, 2011

islam pasti akan mengalahkan yahudi

السلام عليكم

hujan oh hujan. hari-hari dekat johor nie alhamdulilah hujan lah dan dapat juga merasa nikmat Allah yang tidak terkata nie. before this, ramai yang mengeluh bahawa asik rase bahang kepansan sahaja sehinggan nak tido pon tidak selesa sebb berpeluh. aishhh, itu baru panas duniawikan belom lagi panas akhirat. masya-Allah.

petang-prtang macam begini rase nak kongsikan somthng shja degn korang semua mane tahu nie semua kan dapat meningkatkan lagi semangat korang untuk terus memperjuangkan agama islam. incya-Allah.

.
.
.
.
.
.
.

Suatu ketika di sebuah masjid di palestina, seorag rahib bertemu dg seorg da'i. Rahib itu mengatakan, "kalian (ummat islam) tidak akan pernah menang melawan kami (yahudi)."

"Kami dgn pertolongan Allah, pasti akan mengalahkan kalian!" jawab da'i itu.

"Bagaimana bisa kalian akan mengalahkan kami sedang kalian sekarang ini terus bercerai berai, tiada kesatuan dalam agama kalian!" jawab tegas rahib itu. 
Sang da'i hanya bisa terdiam. 

Kemudian rahib menruskan pembicaraannya, "saya mengakui bahwa islam pasti akan MENGHANCURKAN kami, tp tidak sekarang ini,," 

sang da'i kaget, dgn spontan bertanya, "bagaimana anda mengakui hal ini, lantas bila hal tersebut akan terjadi??"

Jawab rahib itu. "dalam ajaran kami telah menyebutkan seperti itu bahwa kami akan hancur oleh ummat islam, tp waktu itu masih lama lg, salah satu tanda2 ummat islam dapat menghancurkan kami, apabila masjid2 telah penuh ketika solat 5 waktu dan ramainya org solat subuh, sebagaimana org islam berbondong2 melaksanakan solat jumaat!!. Tp saya tahu itu masih lama terjadi. Jawab rahib itu tersenyum.."

Sang da'ipun hanya terdiam dan bertekad dalam hati akan terus berdakwah sampai islam berjaya.. Allahu akbar!!

credit to sumber

-------------------------------------------------------

p/s: jom hayati baik-baik perbualan tersebut.. incya-Allah akan dapat menyuntik sesuatu buat korang semua. kita sesama manusia, kena saling kongsi apa yang kita perolehi. incya-ALlah bermanfaat untuk semua.

mood: tak okay sebb bad request punye pasal..aishhhh..

25 comments:

Freaky said...

pernah baca yang ini.. terus insaf. aku nak 1 waktu di masjid pun susah. banyak di rumah je

inchek dan cik said...

insaf. dan saye harap umat islam dan kamu lelaki dapat amik iktibar. penuhkan lah masjid dgn hati yg ikhlas.

-miss cik-

Syuxer said...

insaf aku baca neh bro..T_T

patutla islam begitu lemah kerna perpaduan antara kita belum kukuh..semua bercerai-berai akibat kepentingan diri..

Aman Ibrahim said...

Aman pernah dengar cerita nih masa kat asrama dulu, aman ingat ayat yg "bila waktuh subuh dikerjakan seumpama solat jumaat"..

Pelihara agama kita. Jaga solat~

nice entry Azrin, suke~

Miz Novexx said...

terima kasih untuk entri ni, bagi peringatan kepada semua... (^_^)V

Nasriq said...

sunyinya masjid...

nawal addina said...

solat , masjid , ummah :)

Siti Mashitah Saidin said...

sedih la tgok umat islam sekarang nih...

muhamad hanif said...

oh, aku tetiba jadi kerdil sngat.

Amiirah Cassan said...

Islam, will rule :)

adan said...

yes.. Islam tetap akan menang jugak dan itu pasti..! Bro,aku pernah terbaca gak tentang solat subuh tu.. Islam akan bangkit bilamana para jemaah yg menunaikan solat subuh sama ramainya dengan solat jumaat.. InsyaALLAH.. ALLAH dah atur semuanya.. hanya kita saja yang diberi kesempatan untuk mengumpul amal sebanyak mungkin.. ALLAHHUAKBAR..!

zati embong said...

saat itu belum smpai lg.mngkin x lama lagi..

Puteri Iqa Izyan said...

Islam pasti akan menang. dalam Al-Quran pon ade sebut =)

yatie Awang said...

subhanallah...lalu dimana kesedaran kita

azwa amani said...

thnks for shring...

ayie : bad request tu dari awin ke????..

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

dalam al quran pon ade menyebut satu hari anti akan berlaku kebangkitan umat islam untuk mengalahkan yahudi kn

ecah mashuri said...

insaf n tersentuh.

Rozuan Ismail said...

pernah dengar tentang kegemilangan umat islam apabila solat jemaah di masjid untuk solat 5 waktu sama byk dgn jemaah waktu solat jumaat.

Mrs.Yie said...

agak terkilan bila tengok suasana masjid sekarang ni yg suram..kemana la peginya kaum2 adam ni..terutama sekali hari jumaat..masjid kita sekarang lebih di monopoli oleh indon2 bangla2 nepal2 yg beragama islam..rupanya mereka lebih bagus..huhu

diana said...

masjid cuma untuk orang tua je sekarang..
orang muda tak nak pi masjid..
banyak yang suka beronline je..
heheheh

Mr iz said...

kadang kadang terasa malu pada diri sendiri..hu hu masjid begitu banyak didirikan... tapi masih jua kekurangan... kekurangan orang yang singah dan menyedari kewujudan nya...adusss.... terima kasih kerana ingatkan....

alif haris said...

tapi masalahnya solat subuh cume 1 saf je .. huhu .. pilunye ..

tp yakinlah satu hari nnt islam akan kmbali menyinar :)

syarifahsidrus said...

pernah dengar tentang ni. hmm, dunia akhir zaman, manusia dah banyak berpecah kan

NaimYmanI said...

oh pejuang, toleh lah kebelakang, cari silap mu dimana, bukan memandang dan kecewa,keluhan mu x kann sampai kemana..ambil lah iktibar dari kesilapan lalu untuk memula langkah kehadapan...Islam pasti akan unggul.

Anonymous said...

woi, pukimak kurang ajar, kalo nk komen pun jgn sakitkan hati org lain..hey, aku ni harap supaya org mcm korang ni yg patut hancur lebuh binasa drpd yahudi laknatullah tu..pegi mampos korang aku benci yahudi, tp sejuta kali lebih benci korang, motherfucker..

Blog Azrin Rahim

Mohd Azrin bin Mohammad Rahim
visit my page
 

Design by ZARIN ART 2014